KÖPVILLKOR

Köpinformation

När ni handlar online gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar er som konsument när ni handlar på distans. Mer information finns att hitta hos Konsumentverket.
Partymagasin.se reserverar sig för ändringar i sortiment och innehar rätten att ta bort produkter ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Partymagasin.se reserverar sig även för slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva köp där bedrägeri misstänks.

PRISER OCH BETALNING

Klarna Checkout
Med Klarna Checkout inkluderas Klarnas samtliga betalningsalternativ: Betala direkt (kortbetalningar, banköverföring och Klarna Direkt), Betala senare (faktura) samt Dela upp.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas ut via e-post när ni slutfört beställningen. Där finner ni information såsom priser, fraktkostnader och uppskattad leveranstid på varorna. Ifall något är fel med beställningen, kontakta Partymagasin snarast. Ett meddelande skickas även när varan har skickats från vårt lager, med information om leveransdatum och kolli-id för paketet.

ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Du kan maila oss på Kundservice@partymagasin.se

GARANTIER

Garantier på produkterna sätts av tillverkare och leverantörer men vi följer konsumentköpslagen där reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum gäller. Partymagasin vill att ni som kunder ska känna er nöjda och därför uppmuntrar vi er att kontakta oss ifall ni upplever att det är problem på produkten.

Partymagasin reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

INTEGRITETSPOLICY

“När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

Varför vi behandlar personuppgifter:

  • För att kunna fullgöra våra avtal gentemot dig som kund, såsom genomförande av köp, betalning och fakturering.
  • För att ge dig relevant information och erbjudanden i nyhetsbrev
  • För att ge kundservice: besvara frågor och rätta felaktiga uppgifter
  • För att följa lagstiftning såsom bokföringslagar

Dessa personuppgifter innefattar:

  • Namn
  • Leverans- och fakturaadress
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • IP-adress och info om din användning av vår hemsida
  • Uppgifter om dina köp
I samband med att du gjort ett köp hos oss ligger det ett ansvar på oss att leverera din order. För att vi skall klara av detta behöver vi vissa personuppgifter från dig som vi även behöver lämna vidare till tredje part leverantörer för att kunna fullfölja och leverera din beställning.

Du har rätten att kontakta oss om du önskar ta del av uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Du gör detta enklast genom att kontakta oss på kundtjanst@partymagasin.se. Om du har några klagomål på hur personuppgifterna behandlas har du rätt att inlämna dessa till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.

LEVERANSER

Leveranstid: 14-35 dagar. Under dessa omständigheter med covid-19 så kan försändelsen komma att bli försenad.

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 199:-

Om det sker en försening av leverans kommer vi att kontakta er. Vi försöker alltid leverera alla beställningar så snabbt som möjligt. 

Kontakta oss om din försändelse har skadats på vägen så hjälper vi dig med din reklamation hos fraktbolaget.

Våra leverantörer är internationella och inkluderar länder såsom Polen, Italien, Spanien, Holland, Kina och även Sverige!

Våra produkter skickas  från våra leverantörer från antigen Polen, Italien, Spanien, Holland & Kina och även Sverige direkt till kunden. 

När du beställer en vara från ett land utanför EU räknas det som import, därför får du betala en avgift för importdeklaration när du hämtar ut din vara hos ditt postombud. Hos Postnord ligger den avgiften på 75-125 kronor.

RETURER

En vara kan avbeställas om den ännu inte har levererats.

Om produkten har skickats då kan du alltså inte häva din order utan du får själv returnera varan.

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss under fiken “Kontakta oss”. Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan.

Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. 

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Reklamation

Är varan trasig? Stämmer produkten inte överens med beskrivningen eller är ni missnöjda med köpet? Kontakta kundservice@partymagasin.se snarast så kan vi gemensamt komma överens om en så bra lösning som möjligt för båda parter!

Reservation

Partymagasin.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.